all things d

define me in any way you know how.

Huh

Howdy howdy?

This weather is atrocious to say the least. No one likes to wake up to rain pissing pouring in the middle of the night/ morning. And it doesn’t help when my house has a tin roof!! Aeishhhh~ Onto other things, other exciting or not so exciting things, but if food’s part of the equation, then that’s 2 brownie points towards it being an exciting thing:

Went on a food excursion with N (one of many), this time, exhibit A: Culshaw’s Grill. The restaurant itself is small, very small. Service friendly but clueless and food was a major flop. Meh.

culshaw's grill, risotto and kangaroo
Garlic prawn risotto with saffron, lemon thyme and champagne cream finished with gremolata and a parmesan crisp;
Chargrilled chilli marinated kangaroo fillet on a tartlet of braised red onion and capsicum with a blueberry glaze

Did something a bit different this past weekend, tagged along to a friends friend birthday party for drinksies! The crowd was slightly older and not exactly the accomodating type but hey, at least they appeared friendly! Hahaha, I was the responsible one with the car so consumed 2 drinks throughout the night on an empty stomach.. maybe not the smartest idea! So to absorb the alcohol and to un-tipsy myself (yes, I’m weak), my friends and I head to Macca’s which happens to be right across the road! Now, a normal capable person would just leg it across the road to stuff themselves with delicious crap, and that indeed was our plan. That is, until we stepped outside and the winter frost and chill bestowed its power upon us.

Car keys?! CHECK.

Yeah, we did it. We took the car to Macca’s. Yes, I know, it was only across the road. BUT. (There’s always a “but”). It was FREEZING and it looked like it was closed with only the drive through operating. Ha! A few minutes later, we park, get in and order. (Yeah, it was still open.. haha!) Did I order you ask? Did I break my drought of 2 years on the Maccas ban? Unfortunately I did!! *gasps* Yes, I had my first bite of a Macca’s chicken wrap. My first bite in 2 years and I’ve got to say, I have not been missing out on anything. It was crap, bland, flavourless and just… CRAP. Back on the macca’s ban I go, but this time, I gotta start again. Le sighhhhhhh. So 4 days and counting.. haha!! Btw, I’ve also been on a Hungry Jacks/ Burger King and KFC ban, 1 and a half years and 3 years respectively. Try to break my ban, I dare you!

Oooh oh! Went shopping on Sunday and scored all of thisssssssssss:

clothesssss

for $105 all up! YES! BARGAINS!! Now I have more clothes for work and play. 🙂 A school-esque blazer, coat, striped shirt, lace top, work skirt, slouch pants and high waisted pants. SCORE!

Another food excursion was in progress last night, exhibit B: The Sebel Playford. Dress code: fine dining. Well, the sky was unforgiving with blasting the city with rain, gust and wind. And I had work so black pants and leather jacket was going to have to suffice! Hahahah, sucks for me cause all my pretty friends were in their dresses and heels! Oh well.

the sebel playford

Throughout the course of our dinner, we were being referred to as ‘Madam’ by our waiter. Hrms.. me and ‘Madam’ is like chalk and cheese, it just doesn’t work. Hahaha, no need for terms mister waiter! 🙂

Food was good albeit a bit small (mainly just my dish)! I was still so hungry after mains and dessert! 😦

the sebel playford, desserts, marshmallow, chocolate terrine
Citrus marshmallow – compressed pineapple, coriander, Malibu and pineapple sorbet
Callebaut chocolate terrine – organic milk jelly, roast banana mousse and chocolate soil

And to make up for the mini hiatus from blogging, a little something I did:

debbii, graphic

Good day/ night everyone!

Excursion number 3 in the works for the weekend, Exhibit C: *Roar*

-d

Advertisements

One response to “Huh

  1. Maggie July 16, 2010 at 14:24

    Callebaut chocolate terrine – omfggggg dude. Want so bad *drooling* Man I want that lace top + military jacket ;D Looks so awesome yo – I have never had kangaroo fillet. Is it good..?

    Eating out is eating my monies.. le sigh.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: